oxymoron

Tiden går men livet står still

Publicerad 2012-07-25 22:26:20 i Allmänt

Går under.
Går sönder.
Mår inte bra.
Orkar ingenting.
Har inte lust med något alls.
 
Det enda jag vill är att gråta.
Vill få ur mig alla dessa jobbiga känslor.
Men jag kan ju fan inte.
Hur mycket jag än försöker
så kommer inga tårar.
 
Förstör mig själv.
Med hjälp av vassa rakblad
ger jag mig fler fula ärr.
 
Har ingen lust att äta längre.
Känner inget behov av det.
Varken hunger eller sug.
Tvingar i mig lite ibland ändå.
Äter mest frukt och grönsaker.
Och något med proteiner.
Och så obskyra mängder kaffe.
Mina middagar består min egen variant av ratatouille.
Typ ihopkokta grönsaker.
Med en eller två vin-isbitar i.
 
Häller whisky i kaffet
för att lura mig själv.
Syns inte, finns inte.
Tar en snus till frukost och mellanmål.
Röker cigaretter för att fördriva tiden.
Röker på för att byta perspektiv
och försöker hitta meningen med livet.
 
 
Spoiler: Det finns ingen mening med livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela